Sprzymierzeńcem w walce o zdrowe i sprawne stawy może okazać się nasza dieta. Warto zwrócić uwagę, aby jadane potrawy były pełnowartościowe i zawierały substancje, które naturalnie budują stawy i kości oraz są elementami naturalnej prewencji chorób zapalnych.


17368.jpg

Aby utrzymać stawy w dobrej kondycji warto dołączyć do swojej codziennej diety takie składniki, jak:

  • Witamina D - pomaga w prawidłowym wchłanianiu/wykorzystaniu wapnia i fosforu. Powstaje poprzez syntezę skórną pod wpływem promieni słonecznych, dlatego warto zadbać o codzienną dawkę ruchu na świeżym powietrzu.
  • Witamina C -  pomaga w prawidłowej produkcji kolagenu w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania chrząstki i kości. Produkty, które zawierają dużo witaminy C to owoce dzikiej róży, czarnej porzeczki, rokitnika, truskawki, a także warzywa takie jak kalarepa, brukselka, papryka oraz nać pietruszki. Świeże owoce i warzywa warto spożywać ze względu na pomocne ich działanie w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.
  • Wapń i białko
  • Kwasy tłuszczowe Omega-3 - korzystnie wpływają na ruchomość stawów, przeciwdziałają powstawaniu stanów zapalnych w organizmie. Szcególnie bogate w kwasy omega-3 są ryby morskie, zwłaszcza łosoś, śledź, makrela, sardynki, a także oleje zimnotłoczone: lniany, z dzikiej róży, konopy.
  • Czosnek i cebula - dostarczają przeciwutleniaczy, które pomagają w ochronie komórek przed stresem oksydacyjnym, co jest szczególnie ważne przy stanach zapalnych.

Przykładowy jadłospis dla zdrowych stawów

Śniadanie - ryż brązowy z jabłkiem, cynamonem i olejem lnianym

  • Ryż brązowy gotowany, Jabłko świeże, tarte, Cynamon, przyprawa, Miód naturalny, Olej lniany

II Śniadanie - sałatka owocowa

  • Porzeczki czarne, Kiwi, Banan, Jogurt naturalny, Orzechy laskowe

Obiad - kurczak duszony z warzywami

  • Kurczak, filet, Marchew, Seler, Groszek zielony, Olej rzepakowy tłoczony na zimno

Kolacja - sałatka z tuńczykiem i jajkiem

  • Sałata lodowa, Tuńczyk w sosie własnym, Jajko gotowane, Cebula czerwona, Oliwa z oliwek zimnotłoczona, Ogórek zielony

Collaflex Sport

Kolagen typu I jest głównym komponentem ścięgien i więzadeł. Kolagen typu II jest podstawowym rodzajem kolagenu macierzy międzykomórkowej chrząstki W preparacie występuje on w zhydrolizowanej, niskocząsteczkowej formie charakteryzującej się wysoką wchłanialnością z przewodu pokarmowego

Collaflex

Collaflex® uzupełnia dietę w kolagen typu II, siarczan chondroityny i kwas hialuronowy - składniki macierzy międzykomórkowej tkanki chrzęstnej utrzymujące prawidłową kondycję chrząstki i kości.

Collaflex zawiera 3 najważniejsze składniki 
tkanki chrzęstnej w proporcjach występujących 
naturalnie w organiźmie:

Kolagen typu II

Kolagen typu II jest odpornym na rozciąganie białkiem tkanki łącznej. Stanowi główny składnik chrząstek i ścięgien oraz odpowiada za utrzymanie odpowiedniej elastyczności skóry. Kolagen tworzy swoiste rusztowanie, w którym zatopione są pozostałe składniki chrząstki stawowej - głównie kwas hialuronowy oraz chondroityna.

Collaflex - 3 składniki1.3.2.

Kwas hialuronowy

Kwas hialuronowy jest wielocząsteczkowym związkiem należącym do rodziny glikozaminoglikanów. Szczególną właściwością kwasu hialuronowego jest wiązanie dużych ilości cząsteczek wody. Dzięki temu kwas hialuronowy pomaga zachować odpowiednie nawilżenie, sprężystość i elastyczność tkanki łącznej.

Siarczan chondroityny

Chondroityna jest trzecim najważniejszym związkiem tworzącym macierz tkanki chrzęstnej. Jest także składnikiem budulcowym do syntezy nowych struktur chrząstki. Jest związkiem wysokocząsteczkowym o złożonej budowie i z tego względu jego absorbcja z przewodu pokarmowego do krwi jest utrudniona. Aby zwiększyć przyswajalność tego składnika konieczne jest przekształcenie go w cząstki o mniejszej masie, które mogą być wchłaniane w jelicie cienkim.